Šta štiti vozače “kraljevske klase”

markez
foto: twitter

Pad Marka Markeza tokom trke za VN Španije rezultirao je prelomom ruke, ali stvari su mogle da budu mnogo gore da vozači Moto GP motocikala ne koriste vrlo obimnu bezbjednosnu opremu.

Evo šta sve čuva vozače motocikala takozvane kraljevske klase u slučaju da izgube kontrolu nad ekstremno snažnim i brzim motociklima.

KACIGA

Kod kacige najviše pažnje pobuđuju njen dizajn i boje, ali njena najvažnija funkcija je bezbjednost. Kacige koje koriste vozači u Moto GP šampionatu su takozvane full-face kacige, izrađene su od ugljeničnih vlakana, i moraju da prođu odgovarajuću homologaciju.

One su vrlo podesive, pa dizajn ventilcionih otvora može da se prilagodi vozaču, što mu obezbjeđuje najviši nivo bezbjednosti i komfora.

ODJEĆA

Kombinezoni koje nose vozači posjeduju zaštitne elemente koji se uvlače u specijalne džepove na određenim mjestima. Ti elementi apsorbuju udar kada vozač padne i štite najranjivije djelove tijela od oderotina.

Pri dizajniranju ovoh zaštitnih djelova, važno je naći balans između maksimalnog nivoa apsorbcije udara i težine elemenata, a pored toga obezbijediti da vozaču bude udobno.

“GRBA”

Jedan od najuočljivijih djelova opreme vozača je grba na leđima, koja ima svoju zaštitnu ulogu pri padu, ali i aerodinamičku funkciju jer obezbjeđuje tečan protok vazduha na brzim pravcima.

VAZDUŠNI JASTUK

Od 2018, vozači svih MotoGP kategorija moraju da imaju trkačke kombinezone sa ugrađenim vazdušnim jastukom, jednim od najnaprednijih bezbjednosnih sistema u auto-moto sportu.

Ovaj sofisticirani zaštitni element se naduvava u milisekundama nakon što detektuje da se vozač odvojio od motocikla, pa velikim dijelom ublažava udar.

U zavisnosti od modela naduvavaju se nekoliko zona na kombinezonu, a trup i ruke su obavezno zaštićeni. Sistem vazdušnih jastuka je izuzetno precizan; on je u stanju da razlikuje pad od rizične situacije.

ŠTITNICI NA KOLJENIMA I LAKTOVIMA

Štitnici ili klizači na koljenima su jedan od elemenata koje vozač koristi pri direktnom komtaktu sa asfaltom. Vozači u Moto GP-u se ekstremno naginju u krivinama da bi najvećom mogućom brzinom prošli kroz njih. U takvoj situaciji, klizači dolaze u kontakt sa vrlo toplom i hrapavom podlogom.

Štitnici na koljenima su od velike važnosti jer ih vozač koristi da procijeni koliko može da se nagne.

Posljednjih godina se dešava da čak i štitnici na laktovima dolaze u kontakt sa asfaltom, što je dovelo do dodatnog ojačanja ovoh elemenata.

RUKAVICE I ČIZME

Kao i kod drugih djelova zaštitne opreme, i ovdje je cilj sa se postigne pravi balans između dobre zaštite i komfora vozača, da se nelagodnost ne bi odrazila na njegove performanse.

Rukavice i obuća štite djelove tijela kojima vozač kontroliše motocikl, što znači da mora da ima dobar osjećaj, a istovremeno da bude zaštićen od oderotina. MotoGP rukavice često imaju dodatnu zaštitu na najosjetljivijim djelovima šake, kao što su čukljevi i određeni prsti, kao i zaštitnu zonu na zglobu šake.

KOMBINEZON

Osim što su u njega ugrađeni različiti bezbjendosni elementi, trkački kombinezon sam po sebi ima važnu zaštitnu ulogu. On je izrađen uz pomoć ajnovije tehnologije i skrojen po mjeri svakog vozača pojedinačno.

To što je u stanju da spriječi oderotine i ublaži udare čini ga izuzetno važnijim bezbjednosnim elementom.

Ešli Barti ne igra na US openu

Sari: Protiv Rome možda zaigra i mladi tim